fredag 7 februari 2014

En förkylning vill man helst förtränga

Då var det dags för några dagar träningsuppehåll. Inte för att jag har lust men för att jag är så illa tvungen. Efter gårdagens 15 kilometerspass kom förkylningen som en blixt från en klarblå himmel, åtminstone nästan.


Om sanningen ska fram så hade jag mina aningar innan jag snörade på mig skorna i går. Det är med förkylningar vill man ju helst förtränga och därför körde jag på som vanligt. Inte nog med att löpningen flöt på som vanligt det fanns inte en tillstymmelse till förhöjda pulsvärden under passets gång. Men väl hemma så tog det bara ett par timmar innan det tog fart....och nu finns ingen återvändo. Nu gäller att kurera sig så gott det går.

En förkylning kan ju också vara ett tecken på att kroppen säger ifrån. Åtminstone tolkar jag det så. Det blir några dagars extra vila, vilket kanske är bra. Nu får man kurera en del småskavanker som ligger och lurar. Treo och nässpray både morgon, lunch och middag brukar få fart på de flesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar